четвер26 грудня 2024
mozgy.in.ua

Олексій Баранов, A Development: Україна залучатиме будівельників з Філіппін і Пакистану. Це неминучий крок для розвитку.

Протягом багатьох років Арсенальна площа в Києві слугувала лише як транзитний вузол. Пасажири виходили зі станції метро і поспішали у своїх справах. Сьогодні ж Арсенальна площа стала справжнім магнітом для людей. Тут можна провести час, відвідати ресторани, працювати та навчатися. Ці зміни стали можливими завдяки зусиллям девелопера Олексія Баранова.
Алексей Баранов, A Development: В Украину будут привозить строителей из Филиппин и Пакистана. Мы обречены на это.

Баранов протягом багатьох років працював у команді відомих підприємців Василя Хмельницького та Андрія Іванова, поки не заснував свою компанію A Development. Проте він все ще покладається на фінансову підтримку своїх колишніх роботодавців.

Реалізація нового амбітного проєкту A Development – житлового комплексу "Ріхерт & Парк" – затрималася через опір активістів. Апогеєм протистояння стала петиція на сайті президента України з вимогою розірвати договір оренди землі із забудовником та створити національний парк.

Несподіванкою стала позитивна реакція Володимира Зеленського на цю петицію: він доручив Мінкультури розробити відповідні документи. Баранова ця реакція дивує, і він готовий відстоювати свою позицію в суді.

Хто ж допоміг петиції про парк зібрати 25 тисяч голосів? Чому Баранов зустрічається з членами "молодої команди" Леоніда Черновецького? За що Микола Азаров зробив Баранову зауваження?

Про Олеся Довгого і роботу в уряді Азарова

— Півроку тому я бачив вас з народним депутатом Олесем Довгим на Арсенальній площі. Якою була тема зустрічі? Про що говорили?

— Олесь – мій друг, ми знайомі вже давно. Ми просто зустрілися, у мене немає жодних справ з владою. Я працюю на чистому ринку і не маю необхідності спілкуватися з політиками чи чиновниками.

— Ви давно дружите?

— Напевно, з 2012-2013 років.

— Довгий був секретарем Київради за Леоніда Черновецького і мав стосунок до розподілу комунальних підприємств під забудову та відчуження землі. Чи має він вплив на вирішення земельних питань у Києві й досі?

— Це питання не до мене. Я не працював у Києві в той час, коли він був секретарем Київради, і точно не готовий обговорювати справи своїх друзів.

— Земельні питання ви з ним не обговорюєте?

— Звісно, ні.

— Ви виходець з "Київської інвестиційної групи" Василя Хмельницького та Андрія Іванова. Зараз маєте власну компанію, але з їхньою компанією UDP співпрацюєте за окремими проєктами. На скільки відсотків ви б оцінили свою незалежність від колишніх роботодавців?

— На сто відсотків. У проєктах, де вони є партнерами, точніше, співінвесторами, я є керівним партнером, тому рішення ухвалюю я. Безумовно, з деяких питань ми радимося, але бізнес-стратегія і модель – це мої особисті рішення.

— Ви називаєте UDP стратегічним інвестиційним партнером. Якщо перевести на просту мову, то це ті, хто фінансує будівництво?

— Партнери потрібні в кількох випадках: коли потрібні кошти, компетенції чи інші можливості партнерів. Ми з UDP у партнерстві в кількох проєктах: військова комендатура на "Арсеналі", White Lines, "Ріхерт & Парк" і "Більшовик".

— UDP – це перше місце, куди ви звертаєтеся за фінансуванням, чи звертаєтеся до них тільки в разі, якщо не знаходите гроші в інших місцях?

— Будівництво – це дуже капіталоємна галузь, необхідні великі інвестиції. У проєкті я ділюся не лише прибутками, а й ризиками. Проєкт може реалізовуватися сім-вісім років, тому краще мати надійного партнера, якому довіряєш.

— Ви працювали заступником міністра транспорту Костянтина Єфименка. У 2010 році Кабмін оголосив вам догану. За що?

— Я працював чиновником два роки, мені цього вистачило. Хоча це цікавий досвід, оскільки там вмикається макроекономіка, і ми керували цілою галуззю. Коли ми працювали, у Міністерства транспорту було в прямому підпорядкуванні 700 тисяч працівників – від "Укрзалізниці" до "Укрпошти". Я відповідав за автомобільний транспорт і підготовку до "Євро-2012".

Догану я отримав тому, що було бажання віддати термінал E аеропорту "Бориспіль" під Duty Free без конкурсу. Я виступив проти цього, і мені Азаров за це дав догану.

— Як вам працювалося в уряді Миколи Азарова?

— Там було багато потужних людей, які мали досвід управління великими проєктами. Якби не Борис Колесніков і голова Нацагентства з підготовки до "Євро-2012" Володимир Ковалевський, ніякого "Євро-2012" в Україні не було б.

Вони взялися за справи, коли ще не було розпочато будівництво арени у Львові та аеропорту в Донецьку, реконструкція Олімпійського стадіону в Києві. Ці питання були вирішені на моїх очах дуже швидко. Більшість інфраструктурних проєктів, реалізованих при тій владі, досі є наймасштабнішими в Україні.

— Відповідати за підготовку до "Євро-2012" з його бездонними бюджетами – це золота жила. Ви там заробили капітал на відкриття власного бізнесу?

— Міністерство транспорту не мало бюджету на "Євро-2012". Усі бюджети були централізованими і надходили "Дирекції з будівництва об'єктів до "Євро-2012". Дирекція нам не підпорядковувалася взагалі, а гроші я заробив у бізнесі.

— З моменту окупації Криму до серпня 2014 року ви жили на півострові?

— Сім’я жила там до літа 2014 року, а я працював у Києві і бував там час від часу.

— Як виглядало життя в окупованому Криму?

— Окупація Криму – це не окупація Маріуполя чи Донецька. Крим здали без бою, без жодного пострілу. Там не було роботи "зеніток", жодна людина не загинула. Юридично це була не окупація, а анексія. Я не жив у Криму під Росією.

"Забудов