п’ятниця31 січня 2025
mozgy.in.ua

Продуктовий ринок в Епіцентрі: які товари обирають українці?

Продовольча корзина українців зазнала суттєвих змін під час війни. Люди все більше надають перевагу готовим продуктам і відмовляються від товарів преміум-класу, хоча при цьому продовжують дозволяти собі дорогий алкоголь та шоколад.
Продуктовый рынок в Эпицентре. Что покупают украинцы.

Орієнтація на якість та яскраві формати

Смакові вподобання українців стали більш практичними. Інфляція змушує відмовлятися від делікатесів, таких як ікра чи морепродукти, на користь більш доступних продуктів. Відзначається стагнація в категорії "люксових" товарів.

З урахуванням пріоритетів споживачів, Food Market в Епіцентрі концентрується на трьох ключових аспектах. По-перше, це баланс між доступною ціною та якістю, який досягається завдяки продукції невеликих місцевих виробників або власному виробництву. Наприклад, Food Market у столичному ТЦ Епіцентр на вул. Берковецькій має власну кондитерську, пекарню повного циклу, а також сироварню та зону м’ясопродуктів власного виробництва.

По-друге, це яскраві дизайни фуд-кортів. В нинішніх умовах люди переживають стрес і хочуть отримати приємний досвід від відвідування магазину, говорить Олег Шкаровський, керівник напрямку "Фуд рітейл" мережі торгових центрів "Епіцентр".

І третє - це власна кулінарія та пекарня. Через відключення електрики, повітряні тривоги та загальний стрес, часу на домашнє приготування стає все менше. У 2024 році продажі кулінарії в мережі Food Market, яку розвиває Епіцентр, зросли більш ніж на 50%.

"Люди хочуть їсти швидко, якісно та недорого. Різноманітність перестала бути основною потребою, натомість на перший план вийшли доступність і практичність", - пояснює Олег Шкаровський.

Топ-10 найулюбленіших товарів, які українці обирають до святкового столу та на подарунки:

Віскі, як розрада, їжа - як вимога часу

Попри прагнення економити, українці не відмовляють собі в маленьких радощах. Це підтверджують стабільно високі продажі шоколаду і сиру, а також зростання попиту на солодощі на 20%. Реалізація віскі значно зросла в порівнянні з довоєнним періодом, тоді як продажі горілки зменшуються. На фоні загального зниження попиту на традиційні види м'яса, такі як свинина, стабільно високими залишаються продажі курятини.

Попри загальну економію, винятком стали креветки. Завдяки найнижчій ціні на ринку, яку пропонує Епіцентр, їхні продажі демонструють стрімке зростання.

У категорії напівфабрикатів також спостерігається позитивна динаміка. Заморожені продукти, такі як пельмені, вареники та піца, показують зростання завдяки зручності використання та високій швидкості приготування.

Найвищу динаміку демонструють категорії м'ясних і рибних продуктів (+71,6%), свіжих продуктів (+43,3%) та випічки (+47,9%). В регіональному розрізі найкращі показники - в центральних регіонах України. Схід і південь, де тривають бойові дії, залишаються найбільш складними для розвитку бізнесу.

"Епіцентр прагне розбавити сіру буденність, в якій доводиться сьогодні жити всім українцям, яскравим клієнтським досвідом. Кожен наш Food Market стає частиною цієї місії", - підкреслює Шкаровський.

Зараз в Україні працюють 27 магазинів Food Market загальною площею 46,4 тис. кв. м. У 2024 році було відкрито три нові локації: у Києві (Бальзака), Чабанах та Чернігові. Наступного року в планах запуск точок у Броварах, Обухові, на заході України та ще однієї у столиці.