"Заяви деяких партнерів лякають і шокують. Мало хто з нас міг уявити, що Росія та США разом голосуватимуть проти резолюції, що засуджує російську агресію проти України. Ці одинадцять років довели, що ніхто не боротиметься за нас краще, ніж ми самі", - сказала у вступній промові головний редактор УП Севгиль Мусаєва.
Загальною проблемою для підприємств і військових є людський капітал. Мобілізаційний резерв вичерпується, а заводи стикаються з дефіцитом робочої сили. Це загрожує проблемами не лише для оборони, але й для відновлення інфраструктури країни.
Голова новоствореного Міністерства національної єдності Олексій Чернишов на сцені зазначив, що за кордоном перебуває 6 мільйонів українців, які виїхали з країни через війну. Відомство сподівається, що принаймні 30% з них задумаються про повернення додому.
Проблему планують почати вирішувати вже зараз, пропонуючи мігрантам роботу на оборонних заводах з бронюванням. "Ми створимо спеціальні центри працевлаштування, Unity Hub. Їхня задача: щоб людина, коли перетинає кордон, вже мала статус, який не дозволяє їй потрапити в ситуацію, коли між кордоном і заводом її мобілізують", - зазначив Чернишов.
На думку військовослужбовця Святослава Паламара "Калини", Україні не вистачає інституту, який би займався здоровою пропагандою Збройних Сил України: як всередині країни, так і зовні. Це б допомогло залучати більше людей до оборони країни.
"Ми часто звертаємося до різних медіа з запитами про виділення певного часу для того, щоб сказати, що бригада шукає добровольців. Але у медіа є певний ліміт на соціальну рекламу, і коли інші структури звертаються до цих медіа, вони також його використовують. На період війни нам необхідно створити ліміт на соціальну рекламу саме для військових", - запропонував Паламар. Саму ж рекламу Сил оборони слід будувати не на самопожертві та героїзмі українських військових, а на їхньому професіоналізмі”, – запропонував Паламар.
Мобілізація вдарила по банківській системі. Заступниця голови правління Райффайзен Банк Оксана Шевченко відзначила, що з служби інкасаторів мобілізували 20% чоловіків, а готівки для перевезення з 2022 року стало на 17% більше.
"Ми створюємо інклюзивне середовище. Ми відкриті до найму студентів, ветеранів, пенсіонерів. Ми вирощуємо власних спеціалістів, тому що знайти на ринку стає все складніше. І, безумовно, нам дуже допомагають технології. Розпочали цифрову трансформацію банку ще чотири роки тому. Сьогодні у нас працює 36 роботів, алгоритми машинного навчання, які допомогли нам не найняти 150 людей у службу підтримки", - сказала Шевченко.
"Молодь 18-24 роки зараз не воює. Водночас десятки тисяч людей охороняють військові містечка, громадський порядок і здійснюють конвоювання. На мою думку, молоді люди, за винятком їхньої згоди, не повинні йти зараз на фронт. Але ми можемо залучити їх до охорони об'єктів і навчити за цей період до наступної війни. Також я не розумію, чому 25-річний хлопець, який пішов захищати країну в 2022 році, не отримує тих "плюшок", які може отримувати людина, яка прийде зараз у 23 роки", - підсумував Паламар панель про людський капітал.
Не всі українські героїчні підрозділи є загальновідомими. За рейтингом Мінцифри, у січні найбільш результативними операторами БПЛА виявилися військові з підрозділу Нацгвардії Lazar's Group, який з 2022 року залишався в тіні.
Після публікації рейтингу його командування вирішило відкритися для широкої громадськості та офіційно представити своє підрозділ на форумі УП. Як виявилося, підрозділ почала будувати невелика група ентузіастів, а до пори до часу він базувався на студії програми "Шустер Live". Зараз він значно виріс, має своє виробництво дронів та розвідку.
Журналіст ЕП Богдан Мирошниченко взяв публічне інтерв'ю у Романа, командира роти застосування бойових безпілотників Lazar's Group. Підрозділ зараз у пошуках талановитих інженерів та мотивованих операторів.
У перерві журналіст УП Михайло Ткач та Севгиль Мусаєва провели аукціон для збору грошей на потреби 59-ї бригади. Перший лот, збитий російський дрон на оптоволокні, за 190 тис грн придбав співзасновник VB Partners Денис Бугай. "Для мене було важливо підтримати цей збір, тому що мій помічник загинув, він воював саме в цьому підрозділі", - зазначив він.
Другий лот, годинники з протитанкової міни, за 100 тис грн купив засновник телеграм-каналу "Труха" Максим Лавриненко.
Третім лотом була оптична система від українського танка, який захищав Миколаївську область у 2022 році. Його за 120 тис грн купила Оксана Шевченко з Райффайзен Банку. Зібрані кошти підуть на автомобілі для Сил обор